زندگی

۵ ترکیب گیاهی عالی برای تقویت مو
نویسنده : مرضیه رضوانی - ساعت ۱٢:۳۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/۱۱/٩
 

 

 

تقویت مو همیشه مشکل همه انسانهاست. گاهی به نظر می رسد که ترکیبات گیاهی تاثیری ندارند و گاهی اثرات آنها فوق العاده اند؟! بالاخره باید چه کرد. واقعیت این است که ترکیبات گیاهی برای تقویت مو اثرات فوق العاده ای دارند، اما هر شخص باید ترکیب موثر خود را پیدا کند. در زیر ۵ ترکیب گیاهی عالی برای تقویت مو آوردن شده است. حتما حداقل یکی از این روش ها تاثیرات فوق العاده ای بر روی موهای شما خواهد داشت.

بابونه و کالاندولا:

شست و شوی هفتگی با این دو گیاه، کدر بودن موها را برطرف و آنها را تقویت می کند. مانع از ایجاد تیرگی مو بر اثر قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش خورشید می شود. برای تهیه مواد شست و شو، ۴ پیمانه آب را در قابلمه ای از جنس آلومینیوم بجوشانید، نصف پیمانه گل خشک بابونه و نصف پیمانه گل خشک کالاندولا را به آب اضافه کنید و زیر گاز را خاموش کنید، بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه دم بکشد. آب آن را از صافی رد کنید و بگذارید سرد شود. این آب به مدت یک هفته قابل نگهداری در یخچال است. برای استفاده، موها را بشویید، با حوله خشک کنید. سپس مایه تهیه شده را به موها بپاشید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند.


 
 
۷ خوراک خنگ کننده را بشناسید!
نویسنده : مرضیه رضوانی - ساعت ٢:٥٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/۱۱/٧
 

 

 

اگر می خواهید عملکرد مغزتان رو به افزایش باشد و روز به روز هم بیشتر شود، باید از مصرف گروهی از مواد غذایی پرهیز کنید و آنها را به رژیم غذایی تان راه ندهید. غذاهای «خنگ کننده» را بهتر بشناسید و هرچه بیشتر از آنها فاصله بگیرید.

۱- آدامس

گروهی از محققان بر این باورند که آدامس جویدن در بعضی شرایط کارآیی مغز را کاهش می دهد. پژوهش ها نشان می دهند آدامس جویدن هنگام انجام فعالیت هایی که به تمرکز و وقت نیاز دارند حفظ داده ها را در کوتاه مدت مخدوش می کند. آدامس جویدن ثبت داده ها و اطلاعات مختلف در مغز را با مشکلاتی روبه رو می کند. با این وجود, پژوهش های دیگری نشان می دهند آدامس جویدن به افزایش تمرکز کمک می کند. در این زمینه پژوهش های متناقضی دیده می شود. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که در این زمینه دچار سردرگمی شوید. به هرحال، اگر به جویدن آدامس عادت دارید بهتر است نیم نگاهی به این هشدارها هم داشته باشید یا عادت های مضر دیگر برای سلامت مغز را کنار بگذارید. به اندازه کافی آب بنوشید, خواب کافی داشته باشید و مغزتان را فعال نگه دارید تا مشکلات کاهش حافظه به سراغ تان نیاید.